Davidu Allenovi trvalo přes dvacet let, než sesbíral dostatek zkušeností, na základě kterých se zrodila jeho metoda Getting Things Done. Dnes bývá právě díky ní považován za jednoho z nejvýznamnějších expertů a nejvíce ceněných poradců v oboru produktivity práce. Sám rád říká, že metoda známá pod zkratkou GTD není jen obyčejným vylepšením time managementu, je způsobem, jak skutečně změnit svůj život tak, abychom byli nejen výkonnější, ale zároveň produktivnější, a co je možná ještě důležitější − spokojenější.
Léta sbírání zkušeností
Svou konzultační společnost David Allen&Co. založil na přelomu let 1996 a 1997, tedy až když mu bylo více než padesát let, a měl za sebou přes 35 let různých pracovních zkušeností. Nerad ovšem slýchává, že by se svou metodou Getting Things Done začal zabývat až na konci devadesátých let minulého století. "Tak to není, já jsem se jí zabýval mnohem dříve, vlastně od začátku své profesní kariéry," vysvětluje s tím, že si vždy všímal neefektivity v procesech. Postupně tak začal přicházet na to, jak by se některé věci daly vylepšit a kde by mohl být v každém z nás skrytý potenciál.
Pochází z presbyteriánské rodiny a vyrůstal na americkém Jihu. Rodina žila ve zhruba dvousettisícovém městě Shreveport nacházejícím se v severozápadní části státu Louisiana. Management ale nebyl jeho snem, David Allen nebyl úplně cílevědomým americkým mužem jdoucím přímo za svým cílem, úspěchem a bohatstvím. Studoval na sarasotské New College a pokračoval poté na známější univerzitě v Berkeley, na níž svá studia zakončil prací zabývající se americkými dějinami. "Zajímal jsem se především o Boha, pravdu, vesmír a mnohem více mě zajímal spíše můj vnitřní svět než ten okolní," prohlásil například v rozhovoru s Caitlin Schillerovou pro Blinkist Magazine. Často o sobě prohlašuje, že patří ke snad nejlínějším lidem na světě. Pokud dnes sledujeme množství přednášek a školení, které má po celém světě, stejně jako řadu knih, jež napsal, možná se neubráníme lehkému úsměvu. Nemusí být ale namístě, metoda GTD se totiž možná zrodila právě díky jeho lenosti, snaze ušetřit si práci a dělat věci efektivněji.
Pochází z města Shreveport v americkém státu Louisiana. Po absolvování univerzity v Berkeley vystřídal celou řadu profesí. V různých firmách a na různých pozicích ale sledoval, jak lidé pracují, jak zvládají svou práci. Na základě těchto zkušeností pak na začátku našeho století vytvořil metodu Getting Things Done, která učí, jak se vyrovnávat s úkoly, které nás v práci čekají, a jak zvýšit svou produktivitu. Což je jiné slovo pro dosažení výsledku.
Po absolvování vysoké školy vystřídal celou řadu profesí, tvrdí dokonce, že do svých pětatřiceti zvládl celkem 35 zaměstnání. A že se dají v jeho životopise najít skutečné perly, mezi nimiž je obsluha na benzinové pumpě jednou z nejnudnějších životních štací. Byl například trenérem karate a sám vlastní černý pás, a dokonce se po nějaký čas živil i jako iluzionista. Jak pomalu poznával i onen okolní svět, postupně začal přemýšlet i o jeho fungování. Když jednomu ze svých přátel pomáhal se startem restaurace v Los Angeles, všímal si způsobu, jak někteří lidé pracují. A právě tady se projevil jeho sklon k lenosti: "Promiňte," říkal, "tahle práce se nedělá tak efektivně, jak by se dělat dala." Dnes je podobný přístup součástí metody Getting Things Done (a nejen jí) a bývá označován za vylepšení (improvement). Ve skutečnosti je za tím ale jednoduchá úvaha − měl by přece existovat způsob, jak tuhle práci dělat snadněji.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111