Dává to smysl. Dodávky jsou konstrukčně jednoduché, nabízejí však nadprůměrně místa jak v kabině, tak i v kufru. A tak se už před lety někteří výrobci rozhodli nabídnout jejich osobní varianty. U zákazníků to zafungovalo. Dokázali totiž odpustit vozům to, že nevypadají reprezentativně, materiály jsou tvrdé a na estetiku si nehrají. Vše tu totiž bylo funkční a hlavně osobní verze malých dodávek byly vždy výrazně levnější než kategorie MPV.
Nabídka se tak postupně rozrůstala a vedle Fiatu Dobló, Renaultu Kangoo, Citroënu Berlingo, Peugeotu Partner nebo Volkswagenu Caddy uvedla před časem na trh osobní dodávku také Dacia (model Dokker), která se vloni stala nejprodávanějším vozem v Česku v této kategorii.
Čím dál vyšší nároky
Jenže ne všichni zákazníci se spokojí s tím, že mají prostorný vůz za rozumné peníze, chtějí více komfortu a luxusu. Navíc, osobní dodávky se zkrátka řídí jako dodávky. Jsou vysoké, v zatáčkách jejich konstrukčně jednodušší podvozek nesedí tak dobře a hlavně nenabídnou takovou úroveň kultivovanosti jako skutečná rodinná auta.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Eva Srpová
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



