V cizích zemích se zajímá hlavně o podnikání, o to, jak lidé rozvíjejí svůj byznys, jak v něm dokážou být úspěšní, jak o něm uvažují. Samozřejmě Petr Andrýsek na cestách sleduje i tamní kulturu, zvyky a gastronomii, ale v popředí všeho je práce.
Jako zakladatel a majitel agentury Socialsharks především pozoruje, jak se prezentují jednotlivé firmy v cizině na sociálních sítích. Právě tuhle službu jeho společnost nabízí českým i zahraničním podnikům v tuzemsku a podobně podniká i v cizině. Například pobočce Socialsharks v Gruzii se podařilo pro jednoho developera prodat přes Facebook téměř 80 bytů.
"Čím dál na východ, tím lidé mnohem víc užívají sociální sítě. Třeba Asijci jsou jimi skoro pohlceni," říká Andrýsek, podle nějž nejsou velké kulturní rozdíly na překážku. "I tak odlišným firmám umíme pomoci v tom, jak pracovat se sociálními médii."
Do cestování se pustil vlastně kvůli práci. Jako student a začínající podnikatel na to neměl ani čas, ani peníze. Už v posledním ročníku na střední a během vysoké školy se věnoval vlastní firmě. "Baví mě poznávat nové země, od cestování očekávám, že mě nějak obohatí. Rád si prohlížím sakrální památky, naopak nevyhledávám zprofanované pamětihodnosti. Dávám přednost místům, kam chodí místní lidé, ne turisté. Je inspirativní vědět, jak podnikají lidé třeba na Srí Lance nebo v Thajsku."
Gruzie: Na hory i za byznysem
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 70 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později