Kolínská trojčata se dočkala lehkého faceliftu. Vděčí za to příchodu nové emisní normy, která pro inženýry znamenala nutnost upravit motor. Když už se Toyota pustila do změn, pohrála si i s designem svého Ayga. To sice patří mezi vůbec nejlevnější auta na českém trhu, nápadným vzhledem to ale docela dobře dokáže zamaskovat.
Maličké Aygo pohání výhradně tříválcový benzinový motor s litrovým objemem a atmosférickým plněním. Ten nyní dostal například nové vstřikování, upravenou vyvažovací hřídel a systém recirkulace výfukových plynů označovaný jako EGR. Výsledkem je nejen snížení emisí motoru, ale i lehké navýšení výkonu. Nyní posílá na přední kola 72 koní. Zmíněná vyvažovací hřídel má zase za následek snížení vibrací motoru.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Markovič
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



