Kategorie "supermoto" není v současnosti příliš velká. Motocykly, jejichž jediným cílem je pořádně pobavit majitele a dovést ho k divočení na silnici nebo jen tak na parkovišti, přitom dokážou nadchnout nejednoho motorkáře. Velký potenciál tu má i Aprilia Dorsoduro 900, která je tak snadno ovladatelná, že může posloužit i jako dobrý učební nástroj pro začínající jezdce.
Ať už ale za řídítky kroutíte první nebo patnáctou sezonu, Dorsoduro má velký potenciál probudit ve vás mladistvého ducha. Obrácené vidlice ve zlaté barvě, sportovní kola a oranžově zvýrazněný trubkový rám jsou neobvykle nakombinované s ostrým "zobákem" vpředu a kryty rukojetí, které by člověk hledal spíš u "krosky" do terénu nebo na motokrosovou trať. Přitom je zřejmé, že hlavním hřištěm Aprilie je klikatá okreska a prostorný plácek, kde si lze pohodlně užít jízdu na zadním kole nebo pálení pneumatiky při táhlém smyku. Tahle motorka dává jasně najevo, že je připravená zlobit.
K pohonu slouží charakterní dvouválec o objemu 896 ccm, který je schopný přes řetěz poslat na zadní kolo výkon 95 koní. Už jeho nápaditý zvuk slibuje, že nepůjde o žádné ořezávátko, stačí ho trochu probudit obligátním zataháním za plyn na volnoběh. Překvapením je spojka, která je nastavena na přesný chod a velmi snadno si na to lze zvyknout. Stačí pár minut a při každém podřazení už bude jezdec pohodlně dávat meziplyny. Jen je občas trochu těžší najít neutrál, což potrápí při čekání na semaforech. Motor má točivý moment 90 Nm. To znamená, že motorku lze snadno postavit na zadní. Nejvíce chuti do života najdete ve středních otáčkách. Dorsoduro si také oblíbí ti, kteří ho budou chtít používat k cestování po městě. Hbitý stroj se snadno proplétá dopravou a lehké řazení dělá z dojíždění chvíli zábavy.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později