V komunikaci vidí hlavní složku úspěchu ve výzkumu Město pro byznys písecký místostarosta Jiří Hořánek. Město na Otavě se po roční pauze vrátilo na první místo v Jihočeském kraji. "Umožňujeme například sledovat novinky ve veřejných zakázkách pomocí webového RSS kanálu," říká Hořánek. Písecká radnice spatřuje v podpoře byznysu dlouhodobý prospěch nejen pro podnikatele, ale také pro občany města. "Spolupráce města a podnikatelů se vyplatí nejen vedení města, tedy politikům, ale hlavně občanům. I kdybychom nevyhráli, budeme se snažit úplně stejně," tvrdí místostarosta města, které loni skončilo druhé.
Vítězná města v Jihočeském kraji
Během předávání apeloval Hořánek na to, aby i jiné radnice spolupracovaly s Jihočeskou hospodářskou komorou. "Je to partner, který je schopen přenést k podnikatelům informace, díky nimž mohou korigovat své aktivity. Komunikace je alfou a omegou," říká místostarosta. "Kdybychom spolu nekomunikovali a omezili se na strohé zveřejňování informací, které nám ukládá zákon, tak by to bylo špatně," nastiňuje svůj pohled Hořánek.
Humpolec nehledí jen na byznys
Vysočina je specifický kraj. Alespoň co se výzkumu Město pro byznys týče. Za posledních sedm let tu totiž šestkrát vyhrál Humpolec. Loni dlouholetého vítěze přeskočil konkurent Pelhřimov. "Je potěšující, že vyhráváme, i když se párkrát změnila kritéria," řekl starosta Jiří Kučera. Město pravidelně vítězí v kategorii podnikatelského prostředí. Těží zejména z blízkosti k dálnici. Také tu je nejvyšší podíl podnikatelů na obyvatele. "Na radnici je stabilní management i vedení úřadu. I to něco signalizuje," myslí si Jiří Kučera.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 40 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později