Vážení čtenáři,

tématem dubnového vydání Moderního řízení je komunikace. Nenechte se ale zmást. Nevěnujeme se jen tradičnímu výkladu, tedy výměně informací. Podívali jsme se na téma komunikace z mnoha úhlů - od situací, kdy na našich slovech doslova závisí životy ostatních, až po drobné pohyby v obličeji, které protistraně dokážou prozradit, že lžeme.

Křidýlka s přirážkou

S novým Moderním řízením také zjistíte, že můžete účinně komunikovat i svým oblečením a že dress code ještě nevyšel z módy. Věnujeme se také nízké angažovanosti zaměstnanců a způsobům, jak ji díky dobré interní komunikaci zvýšit. Nevynecháváme ani téma krizové komunikace, které znamená pro řadu firem stále spíše strašáka. Kolegyně Lenka Petrášová ve svém článku ukazuje, že i velcí hráči dělají chyby. Stačí si třeba vzpomenout na fastfoodový řetězec KFC a jeho rozvoz "zdarma". Jde o učebnicový příklad základní poučky prvního roku Vysoké školy ekonomické: totiž že žádná sleva není zadarmo. A podnik musí počítat s tím, že ne každý zákazník spolkne všelicos. A tak se stalo, že se zákazník Roman Bartoš firmy KFC na facebookovém profilu logicky zeptal, proč je kbelík křidýlek za 199 korun o 60 korun dražší, když si jej objedná domů... a firma přitom stále inzeruje rozvoz zdarma. Fakt, že se KFC následně několik měsíců smáli i jeho velcí fanoušci, nezpůsobila výše položená otázka, ale špatná reakce firmy. Správce facebookového účtu totiž odmítl přiznat pravdu a odpověď zabalil do korporátního bezobsažného sdělení: "Služba KFC Rozvoz má specifické ceny, které se liší od cen v restauraci. K těmto cenám již nejsou účtovány žádné dodatečné náklady (dopravné atd.). Samozřejmě chápeme, že ne každý naší služby KFC Rozvoz využije. Rádi Vás přivítáme v některé z našich restaurací. Vaše KFC."

Příběhy dvou úspěšných manažerů

Z dalšího obsahu magazínu si rozhodně nenechte ujít ani příběhy dvou velmi schopných manažerů. V rubrice Restart popisuje bývalý člen dozorčí rady České pojišťovny Marek Orawski období, kdy se ze dne na den ocitl bez práce. Headhunter mu tehdy řekl, že je prakticky nezaměstnatelný - vyšší pozice v oboru byly obsazené a na nižších by ohrožoval šéfa. A tak rozjel vlastní byznys - na principu sdílené ekonomiky vystavěl novou pojišťovnu. V rubrice Den s manažerem se zase seznámíte s Romanem Knapem, který má pod sebou už léta několik stovek zaměstnanců a firmu s miliardovými obraty - SAP. Přesto si svůj pracovní den umí stále užívat - třeba na boxu anebo s dobrou tlačenkou na talíři.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-66109290-moderni-rizeni-o-komunikaci