Pokud zákazník zavítal do Ikey někdy nedávno, jeho návštěva nábytkářského řetězce se vlastně moc nelišila od zkušenosti, kterou zakoušeli od konce 50. let Švédové a pak postupně Norové, Dánové a obyvatelé dalších zemí, kam firma expandovala. Teď i tehdy kupujícího čekaly masové kuličky a odvoz vybavení domácnosti, o kterém ještě před návštěvou obchodního domu vůbec nevěděl, že je potřebuje.
Ale časy se mění. Retailové giganty z kamenných prodejen se musí vyrovnat se světem, kterému velmi často nerozumí − internetem a tamním nakupováním. Ikea není výjimkou. Firma se samozřejmě snaží, a to i v Česku: inovuje, od léta se v prodejně na pražském Černém Mostě může člověk ztrácet v labyrintu takzvaných inspiračních pokojů, aby tam utratil ještě více. Ikea uvažuje o otevření pátého obchodního domu. Ale to v době masivního nástupu e-commerce nestačí.
Proto letos nový šéf řetězce Jesper Brodin zavelel k vybudování Ikey 2.0, tedy ovládnutí internetu. To si žádá jediný možný, ale zároveň velmi nebezpečný krok do neznáma − propojení s nějakým internetovým gigantem, který by snadno složitelný a levný nábytek distribuoval. Podle zvěstí ze švédských médií už se Ikea skoro dohodla s Amazonem. Dál bude vyrábět ve velkém, ale kromě svého e-shopu bude mít otevřenou také bránu do světa jednoho z největších e-commerce gigantů.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
David Klimeš
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



