Pokud zákazník zavítal do Ikey někdy nedávno, jeho návštěva nábytkářského řetězce se vlastně moc nelišila od zkušenosti, kterou zakoušeli od konce 50. let Švédové a pak postupně Norové, Dánové a obyvatelé dalších zemí, kam firma expandovala. Teď i tehdy kupujícího čekaly masové kuličky a odvoz vybavení domácnosti, o kterém ještě před návštěvou obchodního domu vůbec nevěděl, že je potřebuje.

Ale časy se mění. Retailové giganty z kamenných prodejen se musí vyrovnat se světem, kterému velmi často nerozumí − internetem a tamním nakupováním. Ikea není výjimkou. Firma se samozřejmě snaží, a to i v Česku: inovuje, od léta se v prodejně na pražském Černém Mostě může člověk ztrácet v labyrintu takzvaných inspiračních pokojů, aby tam utratil ještě více. Ikea uvažuje o otevření pátého obchodního domu. Ale to v době masivního nástupu e-commerce nestačí.

Proto letos nový šéf řetězce Jesper Brodin zavelel k vybudování Ikey 2.0, tedy ovládnutí internetu. To si žádá jediný možný, ale zároveň velmi nebezpečný krok do neznáma − propojení s nějakým internetovým gigantem, který by snadno složitelný a levný nábytek distribuoval. Podle zvěstí ze švédských médií už se Ikea skoro dohodla s Amazonem. Dál bude vyrábět ve velkém, ale kromě svého e-shopu bude mít otevřenou také bránu do světa jednoho z největších e-commerce gigantů.

Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Víte, že…

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod

  • nezobrazují se jim reklamy
  • mohou odemknout obsah kamarádům
  • mohou prohlížet online archiv
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.