Jak dnes vypadá práce náboráře, chcete-li recruitera?
Rozhodně nesedí u stohu papírů se životopisy. Dnes je to čistě marketingová práce. Taky to musí být člověk kreativní. V době, kdy je nízká nezaměstnanost, v Praze prakticky nulová, musíte zaujmout lidi, kteří už práci mají. A těm dobrým chodí nabídek spousta. Abyste mohli zaujmout, musíte mít technické myšlení a orientovat se v moderních technologiích, protože právě ty vám umožní být originální.
Například?
Tak třeba v Ostravě jsme hledali speciálního ajťáka. V úvahu připadalo pouze dvacet kandidátů. Máme spočítáno, že je potřeba oslovit 49 lidí, abyste měla šanci, že někoho naberete, v IT dokonce i víc. V takové situaci musíte prostě udělat něco víc. O co míň máte uchazečů, o to víc je musíte nadchnout. V tomto případě si kolegyně vzala mobil, namířila ho na sebe a nahrála každému z uchazečů vzkaz - originální pozvánku na pohovor. Uložila to na YouTube jako neveřejné video a poslala jim odkaz. Z dvaceti vytipovaných lidí jí odpověděli všichni. Kdyby to udělala standardní metodou, odpoví tak třetina.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



