Jak dnes vypadá práce náboráře, chcete-li recruitera?
Rozhodně nesedí u stohu papírů se životopisy. Dnes je to čistě marketingová práce. Taky to musí být člověk kreativní. V době, kdy je nízká nezaměstnanost, v Praze prakticky nulová, musíte zaujmout lidi, kteří už práci mají. A těm dobrým chodí nabídek spousta. Abyste mohli zaujmout, musíte mít technické myšlení a orientovat se v moderních technologiích, protože právě ty vám umožní být originální.
Například?
Tak třeba v Ostravě jsme hledali speciálního ajťáka. V úvahu připadalo pouze dvacet kandidátů. Máme spočítáno, že je potřeba oslovit 49 lidí, abyste měla šanci, že někoho naberete, v IT dokonce i víc. V takové situaci musíte prostě udělat něco víc. O co míň máte uchazečů, o to víc je musíte nadchnout. V tomto případě si kolegyně vzala mobil, namířila ho na sebe a nahrála každému z uchazečů vzkaz - originální pozvánku na pohovor. Uložila to na YouTube jako neveřejné video a poslala jim odkaz. Z dvaceti vytipovaných lidí jí odpověděli všichni. Kdyby to udělala standardní metodou, odpoví tak třetina.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později