Evropské nařízení GDPR jasně definuje termín "profilování". Ten zjednodušeně řečeno znamená, že jakékoli automatizované zpracování osobních údajů vedoucí k zařazení osob (datových subjektů) do profilů, podléhá řadě specifických požadavků. Pod profilem si můžeme jednoduše představit jakoukoliv segmentaci či kategorizaci, zejména klientů.
• Informační povinnost − datový subjekt musí být informován o faktu, že jeho data jsou profilována. Informace musí definovat účel, smysluplné informace týkající se použitého postupu, jakož i významu a předpokládaných důsledků takového zpracování pro subjekt údajů.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



