Google ročně dostane dva miliony životopisů, přesto oslovuje lidi i napřímo. Audi je zahlceno 150 tisíci životopisy a podobné je to i u dalších prestižních značek. Podle Josefa Kadlece, prvního certifikovaného LinkedIn recruitera ve střední a východní Evropě, ale brand pomáhá jen na začátku. Nábor je v současnosti prý kombinací všech možných způsobů oslovování potencionálních kandidátů. Silná značka slouží k tomu, aby se snížilo velké číslo na začátku náboru a v co nejkratším čase byl vybrán nejlepší kandidát. Tomuto procesu se věnují dva typy odborníků. Ti, kteří prohledávají sociální sítě, speciální portály, chodí na zajímavé odborné akce a chtějí identifikovat talenty na trhu. Osobnímu setkání a pohovorům se věnují v druhé fázi tzv. recruiteři, kteří vedou pohovory s již předvybranými lidmi. V Česku je registrováno přes dva tisíce podnikatelských subjektů poskytujících personální služby. Na 4739 obyvatel připadá jeden subjekt.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Hana Kejhová
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



