Evropská komise má políčeno na obchodování on-line. Za poslední rok přišla hned s několika legislativními návrhy, které se týkají elektronického obchodu. Ty řeší jak otázky z oblasti spotřebitelského práva, tak také například zeměpisné blokování přístupu na weby nebo výběr daně z přidané hodnoty v případě, že digitální transakce směřují přes hranice.
Hlavním cílem Evropské komise je zjednodušení a sjednocení zákonných pravidel pro elektronický obchod. Jak totiž vyplývá z jejích analýz, pouze 12 procent obchodníků v EU umožňuje internetový nákup zákazníkům z jiných zemí unie. Jednou z hlavních bariér, která brzdí elektronický obchod mezi státy unie, jsou rozdíly ve spotřebitelském právu. Ty má odstranit zejména navrhovaná směrnice o některých aspektech prodeje zboží on-line. Do českého právního řádu by se tak mohla dostat nová pevně stanovená lhůta pro případy, kdy zákazník prodejci vrací vadné zboží v záruční době.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Alžběta Vejvodová
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



