Japonská mediální agentura Dentsu loni začala testovat billboardy, které umí rozpoznávat kolemjedoucí auta. Řidičům se díky tomu zobrazuje reklama, která "padne" přesně k jejich vozům. Majitelé luxusních limuzín se dozvědí o nabídce exotické dovolené, střední třída dostane tip na supermarket se zaručeně čerstvými potravinami a postarším autům možná zase přijde vhod kontakt na nejbližší servis.

Společnost Yahoo! chce jít ještě dál. Nechala si patentovat billboard, který slyší. Firma si od toho slibuje, že bude umět poznat, o čem se lidé baví. Tomu pak chce uzpůsobovat zobrazovanou reklamu. Oba příklady jsou součástí širšího trendu. Reklama na míru je už zcela běžná na internetu. Z historie prohlížeče není problém poznat, co nás zajímá, a tomu uzpůsobit reklamní sdělení. Rozvoj moderních technologií a sběr velkých dat však začíná umožňovat i "lustrování" lidí přímo na ulici, a tím pádem jejich lepší oslovování venkovní reklamou.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 90 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.