Před pár dny skončil 5. mezinárodní divadelní a hudební festival Janáček Brno 2016. Hlavní událostí letošního ročníku bylo uvedení Káti Kabanové od jednoho z předních světových režisérů Roberta Carsena. Unikátní představení, jemuž dominuje bazén na celé ploše, nebyl originálním počinem přímo pro Brno − Carsenovo představení se hraje již na více evropských scénách, v našich končinách bylo ale k vidění prvně. A bylo hezké od režiséra slyšet, že toto nastudování je vůbec nejlepší ze všech. Naproti tomu diváci museli protrpět norimberské provedení Z mrtvého domu, zoufalou inscenaci s lacinou prvoplánovou obscénností, která se snažila v každém okamžiku šokovat, ale kvůli dokonalé vnitřní prázdnotě to byla jedna velká nuda, kdy nejlepším řešením bylo usnout.
To vše dokáže být Janáček. Janáček, o kterého Brno donedávna nepečovalo a teprve v posledních letech se dostává opět na výsluní. Festivalové bienále je nejviditelnějším a nejdražším počinem, který, věřím, důstojně připomíná "našeho génia Miloše Janáčka", jak říkal primátor Onderka, ale zaměřit se chceme i na jiné zpřítomňování Janáčka ve veřejném prostoru a v brandu Brna. To, že v Janáčkově městě Brně není dosud vybudován jeho "kult", je ostuda. Jeden z největších skladatelů všech dob by byl v každém jiném městě připomínán na každém rohu. Prozatím je tedy důstojně připomínán alespoň ob rok.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Matěj Hollan
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



