Před pár dny, 5. až 10. října, proběhl v Brně, v Centru experimentálního divadla, festival "Málo bylo Havla!" k jeho nedožitým 80. narozeninám. Na festivalu byla v pondělí 10. uvedena i Havlova hra Asanace, kterou nastudoval s kyjevským divadlem Břetislav Rychlík, či byly vystaveny jeho pozoruhodné grafické básně Antikódy. Kdo se neúčastnil, prohloupil.
O Václavu Havlovi jako prezidentovi a filozofovi se toho píše hodně, jeho umělecká díla ale nebývají zrovna často uváděna. V obecném povědomí jsou leda tak Audience, kterou si beztak nejlépe zahrál sám s Landovským, Zahradní slavnost a samozřejmě Odcházení, což je i Havlův jediný film. Jeho další hry, jako je Largo desolato, Vyrozumění či Ztížená možnost soustředění, aby člověk na repertoáru našich divadelních scén pohledal. Myslím si, že je to škoda. Ne z piety k Václavu Havlovi, i když nepochybuji, že za pár desítek let se to i z té piety uvádět bude, až přestane být módní házet na Havla všechny problémy přechodu k demokracii a Klaus se Zemanem nebudou tancovat na jeho hrobě. Strůjce sametové revoluce, první svobodný prezident po dlouhých desetiletích nesvobody a současně píšící dramatik, to je přece marketingové téma jak hrom.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Matěj Hollan
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



