Kompaktní hatchback luxusní německé automobilky prošel před nedávnem drobným faceliftem. Ten vedle klasických designových retuší nebo nové výbavy přinesl také novinku pod kapotou. Audi A3 Sportback tak nově jezdí s benzinovým přeplňovaným čtyřválcem 1.4 TFSI CoD. Jeho přídomek znamená Cylinder on Demand, tedy válec na požádání, a napovídá, co nová pohonná jednotka umí. Pokud nepracuje pod zatížením, dokáže vypnout polovinu svých válců a fungovat tak pouze se dvěma. A to šetří palivo.

Otázkou před testem bylo, kdy k takové situaci dochází a zda má vůbec vypínání válců smysl. Díky tomu, že displej řidiče informuje o vypnutí válců, celkem rychle se nám podařilo zjistit, že v dvouválcovém módu tráví většinu času. Čtyři válce se spouští při předjíždění, rychlejším poskakování v zácpě nebo ostřejší jízdě, zkrátka vždy, když řidiči touží po co největším využití dostupného výkonu 150 koní. Vypnutí a zapnutí válců probíhá bleskově a bez jakéhokoliv rušivého vedlejšího efektu, ať už by mělo jít o cuknutí, nebo zhoršení zvuku. Jde rozhodně o příjemnější věc než třeba systém start-stop, který může mnoha řidičům vadit.

Nutno podotknout, že 150 koní výkonu je pro hatchback této velikosti víc než dostatečná síla, a tak se dá s A3 jezdit poměrně svižně. Pokud se ale řidič spokojí s mírnější jízdou, odvděčí se mu auto velmi rozumnou spotřebou. Během testu jsme jezdili nejméně za 5,9 litru benzinu na 100 kilometrů, v průměru pak za 6,6 litru, což je překvapivé i vzhledem k tomu, že jsme dynamiku auta často využívali naplno. K ní lákala i automatická dvojspojková převodovka DSG, která si s daným motorem dobře rozumí, řadí hladce a nabízí i manuální volbu rychlostních stupňů páčkami pod volantem.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 60 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-65445960-audi-a3-vyzkouseli-jsme-jizdu-na-dva-valce