Kompaktní hatchback luxusní německé automobilky prošel před nedávnem drobným faceliftem. Ten vedle klasických designových retuší nebo nové výbavy přinesl také novinku pod kapotou. Audi A3 Sportback tak nově jezdí s benzinovým přeplňovaným čtyřválcem 1.4 TFSI CoD. Jeho přídomek znamená Cylinder on Demand, tedy válec na požádání, a napovídá, co nová pohonná jednotka umí. Pokud nepracuje pod zatížením, dokáže vypnout polovinu svých válců a fungovat tak pouze se dvěma. A to šetří palivo.
Otázkou před testem bylo, kdy k takové situaci dochází a zda má vůbec vypínání válců smysl. Díky tomu, že displej řidiče informuje o vypnutí válců, celkem rychle se nám podařilo zjistit, že v dvouválcovém módu tráví většinu času. Čtyři válce se spouští při předjíždění, rychlejším poskakování v zácpě nebo ostřejší jízdě, zkrátka vždy, když řidiči touží po co největším využití dostupného výkonu 150 koní. Vypnutí a zapnutí válců probíhá bleskově a bez jakéhokoliv rušivého vedlejšího efektu, ať už by mělo jít o cuknutí, nebo zhoršení zvuku. Jde rozhodně o příjemnější věc než třeba systém start-stop, který může mnoha řidičům vadit.
Nutno podotknout, že 150 koní výkonu je pro hatchback této velikosti víc než dostatečná síla, a tak se dá s A3 jezdit poměrně svižně. Pokud se ale řidič spokojí s mírnější jízdou, odvděčí se mu auto velmi rozumnou spotřebou. Během testu jsme jezdili nejméně za 5,9 litru benzinu na 100 kilometrů, v průměru pak za 6,6 litru, což je překvapivé i vzhledem k tomu, že jsme dynamiku auta často využívali naplno. K ní lákala i automatická dvojspojková převodovka DSG, která si s daným motorem dobře rozumí, řadí hladce a nabízí i manuální volbu rychlostních stupňů páčkami pod volantem.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později