Má nejkrásnější tvář z celého koncernu. To před dvaceti lety prohlásil o Octavii tehdejší šéf Volkswagenu Ferdinand Piëch. Nebyla to jen zdvořilostní lichotka − vůz od prvních dnů slavil až překvapivý úspěch na trhu a v podstatě rozhodl o budoucnosti značky Škoda.

První novodobá generace automobilu Octavia se oficiálně začala vyrábět 3. září 1996. V ten den po boku Ferdinanda Piëcha a předsedy představenstva Škody Ludvíka Kalmy slavnostně otevíral novou montážní halu v Mladé Boleslavi také prezident Václav Havel. Jak bylo jeho zvykem, hned usedl za volant a jednu Octavii si osobně vyzkoušel.

Šlo o první model, který automobilka stoprocentně vyvinula až po vstupu nového německého vlastníka a v úzké spolupráci s techniky Volkswagenu. Škoda Felicia z roku 1994 byla jen upraveným Favoritem a příprava této modernizace byla přitom zahájena již před příchodem Němců.

Octavia byla také první škodovkou, která plně využívala koncernový podvozek (stejný jako v modelech Audi 3 a VW Golf), motory a díly interiéru. Rovněž její design vznikal ve spolupráci s další značkou koncernu VW. Hlavním designérem Octavie se stal Dirk van Braeckel z firmy Audi, jehož návrh ve finále výběrového řízení zvítězil nad nabídkou Giorgetta Giugiara a jeho studia ItalDesign.

Poprvé po velmi dlouhé době mohla automobilka nabídnout dvě odlišné řady moderních osobních aut. Tím se konečně postavila "na obě nohy" a přestala být totálně závislá na náladách a poptávce úzkého okruhu zákazníků. Octavia navíc patřila do třídy, kterou značka opustila již před více než půlstoletím. Svým způsobem šlo o riskantní krok, neboť Škoda mívala na vyspělých západních trzích pověst výrobce solidních, leč malých a levných aut pro nenáročnou klientelu.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-65421000-pred-dvaceti-lety-zahajili-vyrobu-octavie-mela-byt-tresnickou-na-dortu-nakonec-se-stala-nejdulezitejsim-modelem