Vysoké aktivum obchodní bilance, které má Česká republika ve vztahu k Francii, vyplývá hlavně z toho, že si velké francouzské podniky zřídily v Česku pobočky, které zásobují celý západoevropský trh včetně Francie. Typickým příkladem je výroba malých automobilů v kolínské TPCA a produkce automobilových dílů v řadě společností, jako je například Valeo či Saint-Gobain Sekurit. V poslední době však do Česka přicházejí hlavně malé a střední francouzské firmy.
Jak uvádí Hana Machková, rektorka Vysoké školy ekonomické a ředitelka Francouzsko-českého institutu řízení, k důvodům rostoucího zájmu francouzských společností o podnikání v Česku patří nejen dobrá pracovní morálka a kvalifikace českých zaměstnanců, ale také výborné letecké spojení s Francií. A rovněž skutečnost, že francouzští podnikatelé zde mohou dosáhnout vysokého životního standardu při relativně nízkých životních nákladech.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Petr Korbel
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



