Takových cápků, s plnou hubou silných řečí, jsou na internetu houfy. Říká se jim trollové. Velkohubě žvaní, chlubí se neexistujícími svaly, většinou ale pro zanedbatelný okruh "fanoušků". Martin Shkreli toto umění povýšil o několik stupňů. Trollování tohoto dvaatřicetiletého exšéfa biofarmaceutické Turing Pharmaceuticals totiž sleduje (vedle téměř osmdesáti tisíc fanoušků na Twitteru) i americký Kongres, Komise pro cenné papíry (SEC), nezanedbatelná část amerických médií nebo řada šéfů farmaceutických firem. V září loňského roku se dostal do jejich hledáčku, když zvedl pětapadesátkrát (z 13,50 na 750 USD za tabletu) cenu léku Daraprim, který užívají těžce nemocní pacienti s postiženou imunitou (rakovina, malárie, AIDS), a od té doby jede na vlně, sbírá "tituly" (BBC: Nejnenáviděnější muž Ameriky, Vanity Fair: Nemorální sociopat) a budí pozornost. Velmi úspěšně.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



