Pošlete do úterý 22:00 SMS ve tvaru: EKONOM JMENO PRIJMENI ULICE CP OBEC PSC na číslo 90211 a časopis Ekonom vám doručíme až domů. Více zde.
Cena SMS služby včetně doručení výtisku je 49 Kč vč. DPH. Službu technicky zajišťuje ATS Praha.
Především už dnešní Lada není tou společností, jakou jsme donedávna znali. Firma AvtoVAZ je totiž už plně začleněná do koncernu Renault-Nissan, vedou ji západní manažeři, působí v ní zahraniční odborníci.
Společnost krátce za sebou představila dvě novinky, které mají zajímavý design a jsou určené i pro zákazníky ze zemí Evropské unie. Jde o modely Lada Vesta a Lada XRAY.
Vesta je sedan, který v listopadu vstupuje na ruský trh a nahrazuje zastaralou Ladu Priora. Během několika měsíců ji doplní provedení hatchback a kombi. V tomto případě jde o originální ruské auto, které v koncernu Renault-Nissan nemá přímého příbuzného.
XRAY je městský automobil, jenž se navenek tváří jako malé SUV, ale jeho motor pohání pouze přední kola. Tento model, který sdílí základní podvozkové prvky s modelem Dacia Sandero, se má v Rusku začít prodávat v únoru příštího roku.
Oba modely by se měly v příštím roce začít dodávat do zemí Evropské unie. V první řadě se objeví tam, kde Lada kdysi mívala silné pozice, pravděpodobně tedy i v Česku. Vzhledem k integraci do koncernu Renault-Nissan již asi nehrozí, že by majitel nové lady musel pracně shánět nějaký servis, a rovněž prodej se má odehrávat v důstojných podmínkách. Ceny by přitom mohly být velmi zajímavé, protože tomu nahrává oslabení rublu.
Ale bude nízká cena stačit? Rozhodující je kvalita. Pokud bude taková jako na začátku 70. let minulého století, kdy na výrobu v ruské továrně ještě dohlíželi italští odborníci, může být Lada Vesta či XRAY zajímavou alternativou.