Minipivovar Berko Bernatice, Olivův pivovar Dolní Břežany, Minipivovar U Lenocha, Zámecký pivovar Sobotín, Minipivovar Příšov... A k tomu 36 dalších nových jmen. Jen od loňského srpna, kdy týdeník Ekonom otiskl první speciál zabývající se vývojem českého pivního trhu - a především nově vznikajícími minipivovary -, se začalo pivo vařit celkem na 41 místech.
Poněkud se tak sice zpomalilo tempo z předešlého roku, kdy v průměru vznikal více než jeden nový minipivovar týdně, stále jde ale o nevídaný rozkvět oboru, v němž se dnes dokáže uživit přes 330 hráčů. "Strop" českého pivního boomu se zdá být v nedohlednu. Sami malí výrobci piva tvrdí, že si příliš nekonkurují a na trhu je dostatečně velká poptávka, která dokáže uživit všechny. Mezi sládky panuje spíše přátelství, či alespoň kolegialita - scházejí se, ochutnávají svá piva, ale umí si i pomoct s recepturami nebo technologickými postupy.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Němec
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



