Před 20 lety stál Jaromír Hájek u založení tuzemské pobočky společnosti LeasePlan, a tím i u zrodu operativního leasingu v České republice. Několik let vedl také pobočku v Itálii. V roce 2011 se vrátil a znovu převzal řízení českého LeasePlanu. Situace se ovšem změnila - na trhu dnes působí spousta společností, které nabízejí operativní leasing. A to nejen firmám, pro něž byl tento nástroj původně určen, ale také privátním zákazníkům. Jenže to přináší řadu problémů: některé firmy dávají podhodnocenou nabídku, a aby na smlouvě netratily, snaží se ze zákazníků vytřískat peníze v posledním možném okamžiku. Při vrácení auta jim tedy vyúčtují takzvané nadměrné opotřebení, tedy každé drobné škrábnutí. "Tato neřest kazí dobré jméno celého operativního leasingu," říká Hájek.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Petr Korbel
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



