Turecko, země na rozhraní dvou kontinentů, má obrovský rozvojový potenciál. Je to dáno hlavně tím, že každoročně mu přibývá 800 tisíc až milion obyvatel. To klade značné nároky na výrobu energie, výstavbu bytů, dopravní a jiné infrastruktury, zdravotní a sociální sféru. České firmy dokázaly v předchozích letech "hospodářského zázraku na Bosporu" dobře využít. Nové šance se jim rýsují i nyní.
Turci velice dobře znají a oceňují české výrobky. Na jejich trhu se prosazují firmy dodávající zařízení pro energetiku, kolejovou dopravu (tramvaje), zdravotnické zařízení či technologie a samozřejmě osobní auta značky Škoda, zcela běžná i na venkově. "Úspěšné jsou zde také české inženýringové společnosti, jež mají v Turecku již vybudovanou tradici. Poměrně často se tu setkáváme se situací, že turecké firmy nejsou schopny vyvinout vlastní technologie, které již ve světě řadu let existují," uvádí Michal Koščo, ředitel kanceláře agentury CzechTrade v Istanbulu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Václav Lavička
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



