Než jsem začal psát tenhle sloupek, dal jsem si bagetu. A teď se cítím... Takový nějaký tlustý. Nebo jenom přecpaný? Toť dilema, které potrápilo Facebook, vedlo k doslova ukázkovému příkladu občanské angažovanosti a nakonec bylo vyřešeno v duchu politické korektnosti. Ale vezměme to od začátku.
Když na Facebook napíšete nový status, můžete ho doplnit informací o tom, co děláte nebo jak se cítíte. Pro každou činnost či pocit je v nabídce jejich grafické ztvárnění, takzvaný emotikon neboli obdoba klasického smajlíku. Co se týče pocitů, na výběr jich je více než sto. S pomocí Facebooku můžete být šťastní i nešťastní, nervózní, pyšní a vděční, zmatení a taky pořádně naštvaní. Donedávna jste si mohli připadat také tlustí. Dotyčný smajlík má hezky růžolící tváře a lehce naznačenou druhou bradu. Takový usmívající se, spokojený tlouštík. Jenže v naší kultuře se tloušťka nenosí. Ne že by tlustí lidé neexistovali, jen ostatní kolem nich dělají, že tlustí vlastně nejsou.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 50 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Miloš Čermák
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



