Už jste do vzdělávání investoval skoro 70 milionů. Kam přesně peníze šly?
Za 27 milionů jsme koupili zavedenou základní školu a gymnázium. Zbytek peněz šel na rekonstrukce, nákup specializovaných pomůcek, výcviky učitelů a třeba také do budování dalších součástí skupiny Duhovka na zelené louce. Nyní do ní patří jesle, školka, základní škola, gymnázium a institut vzdělávání dospělých.
Jak si vybíráte školy, které do skupiny začleníte? Získali jste třeba velmi kvalitní Školu hrou Ivany Málkové, který byla vůbec první soukromou základní školou v Česku.
S Ivanou Málkovou jsme se potkali na semináři osobnostního rozvoje a dobře jsme si rozuměli. Zmínila, že by svou školu ráda předala člověku, kterému by mohla věřit a který by ji dále rozvíjel. Vlastně tehdy řekla něco jako: "Škole bylo 18 let, je dospělá. Ráda bych ji provdala." Asi cítila, že bych mohl být ten pravý. I tak ale naše námluvy trvaly celý rok. Až pak jsme začali vážně vyjednávat. A dopadlo to dobře.
Chystáte další expanzi?
Zatím ne. V celé skupině sázíme na montessori pedagogiku. Nyní ji chceme na všech úrovních dotáhnout do nejmenších detailů. Půjdeme spíše do hloubky než do šířky.
Proč jste opustil práci ve finanční společnosti RSJ a zaměřil se na vzdělávání?
Nepotřeboval jsem vydělávat víc peněz, byl jsem finančně zajištěný. Ale práce ve vzdělávání mi dávala větší smysl. Baví mě objevovat vnitřní svět člověka. Snažím se porozumět zákonitostem duše, pochopit, jak nás příroda vytvořila... Konkrétním impulsem bylo, že jsme v té době hledali školku pro syna a na trhu jsem neobjevili tu pravou. Ta jsme si založili vlastní.
Ve skupině Duhovka působíte s manželkou. Jak máte rozdělené role?
Oba jsme padesátiprocentní spoluvlastníci skupiny. Ivana je generální ředitelka skupiny Duhovka, já jsem spíš vizionářem projektu a aktuálně mám na starosti třeba rekonstrukci gymnázia. Naše spolupráce zatím funguje výborně, dobře se doplňujeme.
Jak vznikl název Duhovka?
Když jsem jako kluk hrával kuličky, duhovka byla vzácná, jediná zářila všemi barvami. Jako znak našich škol jsme si ji vybrali proto, že její prolínající se barvy jsou pro nás symbolem komplexnosti vzdělání a vzájemné provázanosti oborů. Navíc duhovku máme v oku, díky ní ostříme. Symbolizuje tak schopnost zaměřit se na určitou oblast, podchytit ji a něco vymyslet.
Další podrobnosti o školách, které v Česku zakládají byznysmani, najdete v aktuálním vydání týdeníku Ekonom.
Nový Ekonom si můžete objednat i přes SMS. V elektronické podobě je k dostání také na iPadu, iPhonu a tabletu Samsung.