Na průzkumu spolupracovala Mendelova univerzita v Brně se švédskou Jönköping International Business School, slovenskou Vysokou školou manažmentu, Asociací malých a středních podnikatelů a živnostníků ČR a asociací POPAI CE. Sběr dat mezi majiteli a manažery více než 1000 kvótně vybraných firem z České republiky, Slovenska, Švédska a Finska realizovala agentura STEM/MARK. Výzkum ukázal, že malé a střední firmy začínají systematičtějšímu strategickému řízení věnovat pozornost. Na stranu druhou ale také poukázal na to, že některé aspekty, jako je například systematičtější práce se strategickými informacemi, zaměření na některé typy inovací, systematické řízení realizace strategie aj. nejsou v českých ani zahraničních malých a středních firmách stále běžné, a mohou tak pro ně představovat významný potenciál pro rozvoj a zvyšování konkurenceschopnosti. Některá významná rizika pak rozvoj identifikoval u rodinných firem.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Alena Hanzelková
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



