Už není jakousi prodlouženou Octavií, chce se stát skutečným manažerským vozem, a k tomuto posunu ve vnímání vlajkové lodi značky dojde nejsnáze na domácím trhu.
Škoda je ovšem téměř globální značkou. Již z výběru hostů na slavnostní premiéru bylo přitom zřejmé, na koho se při přípravě luxusnějšího Superbu nejvíce myslelo: na Číňany a na Rusy. Právě v Číně a v Rusku má totiž největší šanci na úspěch vůz se základní karosérií liftback.
Je docela škoda absence nápadu z druhé generace Superbu, kdy si řidič mohl tlačítkem určit, zda se otevře jen plechová část zádi jako v sedanu, či celý díl i s oknem jako v liftbacku. Ale asi to bylo příliš drahé, a nový Superb přináší oproti předchozí generaci mnoho jiných výhod – především celou řadu nových asistenčních systémů, ale také prostornější zavazadlový prostor, širší interiér, větší maximální rychlost a zároveň menší průměrnou spotřebu paliva.
V západní části Evropy byl Superb dosud ovšem považován za spíše velké rodinné auto než za manažerský vůz, a na tom se zřejmě nic převratného nezmění. Zvláště v Německu proto bude klíčové, jak motoristé přijmou verzi kombi, která vyjede na podzim. Dá se ovšem předpokládat, že se líbit bude, stejně tak, jako se publiku v Karlíně líbilo základní karosářské provedení.
Na vzhledu nových škodovek se nicméně projevuje unifikační trend, který každému úplně vyhovovat nemusí. Nový Superb je hodně podobný nové Octavii, nová Octavia se velmi podobá Rapidu, verze Rapid Spaceback je zdálky k nerozeznání od nové Fabie Combi, a dokonce i Yeti přišel o svá charakteristická kulatá světla.
V rámci škodovek si tak paradoxně podržel nejoriginálnější tvář nejmenší a nejlevnější model Škoda Citigo, který však jakoby z oka vypadl koncernovým sourozencům VW up! a Seat Mii.