Sportovní událost i spotřebitelské orgie. Čtyři čtvrtiny po 15 minutách na hřišti, obrovská show okolo, statisíce návštěvníků místa konání (letos Glendale v Arizoně), miliony televizních diváků. A miliardy dolarů utracených za lístky nebo nové televize, party, sázky nebo třeba za přítulné společnice. Loni šel proti olympijským hrám, v létě pak žebříčky sledovanosti zatřáslo fotbalové mistrovství světa. Letos by měl být bezkonkurenční. Jako sportovní událost i jako impulz, který jednorázová sportovní akce dodá ekonomice. Tentokrát by měl navíc potvrdit definitivní "návrat" dobrých časů, když Američané předpokládají více než desetiprocentní nárůst průměrných útrat na jednoho diváka. Těch 60 minut fotbalu by mělo americké ekonomice přinést přes 14 miliard dolarů. Do dresů se prostě navleče celá Amerika. Obhájcům ze Seattlu bude opět fandit například Bill Gates, v dresech Patriotů pak bude zápas sledovat i duo Matt Damon a Ben Affleck.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



