Právě v té době potřebovaly velké firmy již nutně vymezit kritéria pro systematické přijímání pracovníků na řídící pozice. Jako nejvhodnější řešení se tehdy zdálo, a bylo také zavedeno, měření lidské inteligence pomocí inteligenčního kvocientu, nám známého IQ. Následujících čtyřicet let používání této metody však ukázalo, že jako model je pro výběr manažerů nedostačující a neplnohodnotný. Fakticky totiž měřil pouze malou část ze složitějšího celku osobnosti potenciálního uchazeče. V reakci na toto zjištění následně vstoupil do managementu výraznější rozměr psychologický. Přišel v podobě aplikace emoční inteligence (dříve nazývané sociální inteligence) a emočního koeficientu EQ. Ten brzy získal významné postavení jako druhé plnohodnotné kritérium právě pro přijímání uchazečů na manažerské pozice ve velkých firmách.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



