Za posledních deset let se změnilo klima ve společnosti. Veřejnost si přestává myslet, že otcové s kočárkem jsou podivíni. Přes 65 % české populace si myslí, že jde o normální a odpovědné chlapy. Pro dalších 30 % jsou dokonce frajeři. Nenaplňuje se ani scénář, že tuto variantu volí nějací chudáci či typy neschopné uživit rodinu. Trendem je naopak to, že i muži ve vysoce exponovaných pozicích volí částečné úvazky, volno v některém dni v týdnu a podobně. To, co mužům pomáhá, je vstřícná firemní kultura a otevřenost partnerky. Aktivní otcovství rozvíjí osobnost muže, proto jsou pak i lepšími šéfy a manažery. Lidé, kteří mají vybudované zázemí, dobré partnerské vztahy, jsou odolnější vůči stresu. Z dlouhodobého hlediska je také pro společnost přínosné, aby muži věnovali pozornost svým dětem, předávali jim zkušenosti i doma, byli jim vzorem a autoritou, kterou si nikdo nemůže zaplatit zvenku.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Hana Kejhová
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



