Přiznávám, že tam jezdím rád. To kvůli vzpomínkám na onu stavebnici, ze které se vždy daly sestavit úžasné věci. Když jsem musel v šesti letech na pár týdnů do nemocnice, celou tu dobu jsem se strašně těšil, až si s ní zase budu moci hrát. Ale dnes už Merkur není jen hračka, ostatně se bojím, že v digitální době by sám o sobě už děti tolik netáhl.
Dnešní počítačové hry nabízejí možnosti, o kterých se se před čtyřiceti lety nikomu ani nesnilo, a my staromilci nad nimi můžeme kroutit hlavou, ale to je asi tak všechno. Asi i proto je cílem majitele a šéfa firmy Merkur Toys, aby legendární stavebnice sloužila také jako základ systému učebních pomůcek. Systém umožňuje sestavování a programování různých robotů a strojů, které dokážou fantastické věci, a dá se využívat v podstatě od první třídy základní školy po první semestry univerzity.
Majitel varuje, že v oblasti techniky nám ujíždí vlak. Zejména Asiaté investují do studia technických a přírodovědných oborů obrovské peníze, potřebu technického vzdělání si ovšem uvědomují i některé vlády v Africe. Například Senegal hodlá podle Kříže vytvořit v Dakaru technické vzdělávací centrum založené na Merkuru.
Společnost Merkur Toys dodává své edukativní sady i do rakouských škol a začíná je exportovat do Estonska. V Česku si však význam technického vzdělávání zatím uvědomují spíše firmy než politici. Stále přitom platí poznatek Konfucia: Co slyším, to zapomenu, co vidím, to si pamatuji, co si vyzkouším, tomu rozumím.
Příběh stavebnice Merkur a 18 dalších zajímavých podnikatelských projektů přinese ve čtvrtek 26. června další speciál týdeníku Ekonom z edice Fenomén.
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Petr Korbel



