Instalace se stává realitou snu, který moderní farmaceutický průmysl nabízí, a zároveň je kritikou našich nepřiměřených potřeb. Výstava se zároveň dotýká otázky, do jaké míry je globální distribuce léčiv soustředěna jen do ekonomicky vyspělých zemí a v jakém rozsahu pomíjí potřeby lidí z dosud nerozvinutých zemí a regionů.
Instalaci Pharmatopia tvoří ručně vytvářené skulptury - lesklé barevné pilulky, jejichž různé tvary, velikost a výrazné barvy vyvolávají v člověku touhu je získat. Při pohledu zblízka lze na každé pilulce přečíst "brand name" - vyryté označení vyjadřující přání nebo fantazii, které odkazují k touhám přesahujícím lidské potřeby.
Tyto názvy jsou hrou s lidskými přáními a sny uvedenými v katalogu neuskutečnitelných realit: kupte si metafyziku, získejte důvěru, užijte si pomstu, dejte si pilulku na bolest. Všechno se nabízí jako lákavý produkt. Instalace se tak stává pokračováním snu, který nabízí farmaceutický průmysl.
Kdy: od 7. února do 7. dubna 2014
Kde: Centrum současného umění DOX
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Ivo Čermák, šéfeditor týdeníku Ekonom



