Hodač býval označován za nejvlivnějšího člověka českého původu v Bruselu „Byl jsem tam dvanáct let, tak dlouho to nikdo nevedl,“ říká. „Dotlačit k dohodě třeba Němce s Italy není žádná legrace. Představenstvo, které složeno z prezidentů evropských automobilových skupin, se schází čtyřikrát do roka. Ti lidé se na zasedání ACEA musejí nějak domluvit, ale jakmile vyjdou z místnosti, jsou z nich konkurenti na život a na smrt,“ dodává.

 

Hodač, kterému je 67 let, počítá s tím, že půjde „do aktivní penze“, přičemž jeho aktivity se prý budou týkat i Bruselu. Nadále se hodlá věnovat také činnosti v rámci organizace Aspen Institute Prague.

 

V rozhovoru pro týdeník Ekonom Hodač dále prohlásil, že evropští byrokraté bezhlavě ustupují zeleným aktivistům a ničí tak konkurenceschopnost zdejšího automobilového průmyslu. Ten má podle jeho slov asi 30procentní nadbytek kapacit. Tato nadbytečná kapacita však není rovnoměrně rozdělena, takže se problém nedá plošně řešit na evropské úrovni. „Němci budou vždy říkat, že tady nejsou nadměrné kapacity, tak proč bychom to řešili a platili Italům či Francouzům na to, aby si své automobilky restrukturalizovali. Tyto státy tedy musejí hledat řešení samy,“ podotýká.

 


 

obalka Ekonom 462013Velký rozhovor s Ivanem Hodačem o budoucnosti automobilového průmyslu, čínských vozech a "zelených" lobbistech najdete v aktuálním čísle týdeníku Ekonom. Přečíst si ho můžete i na iPadu a iPhonu nebo na zařízení se systémem Android.

Související