Stuttgartská automobilka se se svými modely rozšiřuje na všechny strany. Na jedné přichází letošní žhavá novinka - luxusní sedan třídy S pro nejbohatší, na druhé pak minimalisticky pojatý sedan CLA, který je dostupný širší veřejnosti. Neztrácí však nic na šarmu značky s hvězdou ve znaku. Naopak, po týdenním testu si Ekonom troufá tento model označit za jeden z nejhezčích, které kdy pod tradičním logem vyjely.

 

Mercedes-Benz CLA využívá společný základ s třídou A, jde tedy o vůz kompaktních rozměrů s poháněnou přední nápravou. Mimo prémiová auta by se možná dal srovnat s Golfem, ale na CLA je vše jiné. Nesnaží se prosazovat prostorností interiéru ani kufru, hlavní slovo zde dostal vzhled. A tak auto zaujme nízkou oblou karoserií, výraznou přídí s LED pro denní svícení i zádí s velkými brzdovými světly přesně zapadajícími do současného stylu Mercedesu. Navíc má bezrámové dveře, takže působí elegantně i při nastupování.

Uvnitř řidič najde palubní desku shodnou s třídou A. To ale rozhodně nevadí, protože je dobře navržená. Zabírá málo prostoru, díky čemuž je interiér vzdušnější. Zdobí ji výdechy klimatizace a přístrojový štít podobný supersportovnímu modelu SLS AMG. Testovaný vůz byl navíc vybaven paketem Edition 1, který přidal mimo jiné žluté obšívání nití na kožených částech palubní desky a žluté pruhy na sedadlech. Zde se ukazuje, že design měl prioritu před funkčností. Žlutá niť se silně odráží v předním skle, což je nepříjemné.

 

Trochu rozporuplné pocity panují z vnitřního prostoru. Jednoznačně jsou zde preferováni cestující vpředu, kteří mají k dispozici pohodlná sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou. Dostatek místa je i na šířku. Do druhé řady se přistupuje hůře, sedáky jsou zde kratší, a pokud je člověk i průměrné postavy, bude bojovat s nízkým stropem. Je to daň za hezké vnější linie. Auto by ale mohla ocenit mladá rodina. Ekonom snadno dozadu ukotvil dětské sedačky a dvě malé pasažérky měly z jízdy radost.

 

K testu dorazil model CLA 220 CDI, což znamenalo špičkový vznětový čtyřválec pod kapotou doplněný o dvouspojkovou automatickou převodovku se sedmi stupni. Motor dosahuje výkonu 170 koní, a hlavně točivého momentu 350 Nm. I když je za studena jeho klapot výraznější, čím vyšší rychlostí se auto pohybuje, tím je jeho chod hladší. Síla motoru přitom vybízí k dynamické jízdě. Předjíždění je hračka, stejně tak pospíchání po dálnici levým jízdním pruhem. Přitom se stále motor odvděčuje dobrou spotřebou. Lze s ním jezdit za šest, ale při klidném cestování i za pět litrů nafty na 100 kilometrů.

 

Auto bylo vybavené sportovním podvozkem, což se projevilo ve snížení světlé výšky o 20 milimetrů a tužším nastavení tlumičů. Stálo na kolech velikosti 18 palců. Znamená to, že pokud od něj řidič čeká typický komfort Mercedesů, bude zklamaný. Naopak ho ale potěší jízdními vlastnostmi v úsecích s hladkým asfaltem a se zatáčkami. Radost dělá i přímé řízení a rychlá odezva motoru, stejně tak svižné reakce automatické převodovky. Naopak jízda ve městě převodovce nesvědčí, často se projevuje při rozjezdech škubáním. Nejmenší sedan tedy minimálně v testovaném provedení není připraven pro většinu stálých zákazníků Mercedesu. Má ale potenciál nalákat nové mladé řidiče, a snížit tak věkový průměr uživatelů této luxusní značky.

 

Tabulka technických parametrů
Mercedes-Benz CLA 220 CDI

Motor: vznětový čtyřválec
Objem: 2143 ccm
Výkon: 125 kW (170 k)
Toč. moment: 350 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 8,2 s
Max. rychlost: 230 km/h
Převodovka: 7stupňová, automatická
Komb. spotřeba: 4,4 l/100 km
Rozměry: 4530 x 1777 x 1432 mm
Objem kufru: 470 litrů
Cena: 943 800 korun včetně DPH

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-61059430-mercedes-benz-cla-design-v-hlavni-roli