Profese prodávání zaznamenala ve své historii postupný vývoj, během kterého je možné vyznačit několik důležitých průlomů, obratů v přístupu prodejce k zákazníkovi. V 70. letech přišla revoluce v prodeji, která představila mnohem sofistikovanější modely prodeje komplexních produktů a služeb a přinesla podstatné navýšení v prodejní produktivitě. Za posledních dvacet až třicet let přibylo několik vylepšení, jako např. metody SPIN nebo SPEND, customer development management a další. Technologie začala též hrát důležitou roli, prodej na internetu přinesl též další změny. V podstatě ale žádná z těchto doladění nemůže být pokládána za podstatný nový zásadní průlom v prodeji. Ti prodejci, kteří zvládli principy konzultativního přístupu, se stali mistry ve své profesi.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



