Profese prodávání zaznamenala ve své historii postupný vývoj, během kterého je možné vyznačit několik důležitých průlomů, obratů v přístupu prodejce k zákazníkovi. V 70. letech přišla revoluce v prodeji, která představila mnohem sofistikovanější modely prodeje komplexních produktů a služeb a přinesla podstatné navýšení v prodejní produktivitě. Za posledních dvacet až třicet let přibylo několik vylepšení, jako např. metody SPIN nebo SPEND, customer development management a další. Technologie začala též hrát důležitou roli, prodej na internetu přinesl též další změny. V podstatě ale žádná z těchto doladění nemůže být pokládána za podstatný nový zásadní průlom v prodeji. Ti prodejci, kteří zvládli principy konzultativního přístupu, se stali mistry ve své profesi.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později