Ministerstvo dopravy požaduje od vlády dalších 12,5 miliardy korun. To je minimální částka, o niž by se měl navýšit rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) pro roky 2015 a 2016. Ministr financí Jan Fischer už má přitom na stole žádost o pět miliard korun navíc pro resort dopravy.

 

O těchto penězích na příští rok je dle svých slov ochoten jednat, přičemž finální uvolněná částka bude záležet na kvalitě jednotlivých projektů a na rozhodnutí vlády. Uvolnění dalších prostředků nad rámec tohoto požadavku však ministerstvo financí, jak se vyjádřil pro týdeník Ekonom, ale nepředpokládá.

 

Miniserstvo dopravy hrozí tím, že pokud nedojde k navýšení prostředků o 8,6 miliard korun na rok 2015 a 3,9 miliardy na rok 2016, nebude moct Česká republika čerpat prostředky nové finanční perspektivy EU 2014 až 2020.

 

„Znamená to skluz dvou let již na začátku finanční periody a  potencionální riziko ztráty peněz,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Zneněk Neusar s tím, že ohroženy by byly z velkých projektů například pokračování R35 z Opatovic, D11 na Jaroměř nebo pokračování modernizace IV. železničního koridoru na České Budějovice. Kromě toho návrh rozpočtu SFDI na další roky, který je nyní v mezirezortním připomínkování a který má týdeník Ekonom k dispozici, hovoří o dalších desítkách menších staveb, kterým hrozí zastavení.

 

„Jsem připraven jednat o požadavcích na spolufinancování pouze kvalitních projektů dopravní infrastruktury,“ vyjádřil se Fischer. Zároveň však ujistil, že bude hledat takové řešení, aby Česká republika využila maximum prostředků EU z končícího programovacího období.

obalka manipulace 225xapx

Celý článek si můžete přečíst v aktuálním vydání týdeníku Ekonom.

 

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-60432600-dopravni-stavby-v-ohrozeni-fischer-rozhodne