Tým konzultantů vede krizový manažer Petr Karásek, který původně pracoval v podniku Karosa Vysoké Mýto. Podle jeho slov nelze předjímat výsledek: může se ukázat, že Tatra již nemá naději, ale cílem je najít co nejlepší řešení, aby se mohla znovu rozvíjet. „Když je potřeba pomoci české automobilce, co bych pro to neudělal,“ řekl týdeníku Ekonom Vratislav Kulhánek, který v současné době vede poradenskou společnost Industrial Advisors.
Oponentem technických návrhů bude Petr Hrdlička, někdejší hlavní konstruktér automobilů Škoda Favorit. „Souhlasil jsem, protože to považuji za svou národní povinnost,“ prohlásil Hrdlička. „Nějaká naděje pro Tatru podle mého názoru existuje, ale bude záležet na tom, zda se noví majitelé dokážou domluvit s partnerskou automobilkou DAF na další spolupráci při výrobě středně velkých nákladních aut,“ soudí Hrdlička.
DAF nyní do některých tatrovek dodává kabiny a kapalinou chlazené motory. Na přelomu 70. a 80. let minulého století, kdy Hrdlička pracoval v Ústavu pro výzkum motorových vozidel, byl tvrdým kritikem klasické tatrovácké koncepce, kterou považoval za neperspektivní a příliš drahou.