Pozitivně vnímá Německo více než polovina lidí v Česku, negativně asi třetina. "Jako kladné jsou nejčastěji uváděné ekonomická síla, vyspělost a německý pořádek," poznamenává k exkluzivnímu průzkumu pro týdeník Ekonom Petr Böhm z výzkumné agentury STEM/MARK. Lépe podle něho vnímají našeho souseda muži než ženy. Zatímco muži obdivují pořádek a preciznost, ženám se nelíbí němčina.
Celkový postoj k Německu se odráží i na tom, jaké zboží by si Češi raději vybrali. U potravin by volili spíše ty tuzemské, kterým by dalo přednost 60 procent respondentů. U oblečení se už tento podíl snižuje na 56 procent ve prospěch českých značek, u automobilů je to zhruba půl na půl. "Německé oblečení by kupovaly častěji ženy než muži. Respondenti, kteří by zvolili německé výrobky, uvádějí více kladných asociací s Německem," popisuje Petr Böhm.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Bumba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



