Pozitivně vnímá Německo více než polovina lidí v Česku, negativně asi třetina. "Jako kladné jsou nejčastěji uváděné ekonomická síla, vyspělost a německý pořádek," poznamenává k exkluzivnímu průzkumu pro týdeník Ekonom Petr Böhm z výzkumné agentury STEM/MARK. Lépe podle něho vnímají našeho souseda muži než ženy. Zatímco muži obdivují pořádek a preciznost, ženám se nelíbí němčina.
Celkový postoj k Německu se odráží i na tom, jaké zboží by si Češi raději vybrali. U potravin by volili spíše ty tuzemské, kterým by dalo přednost 60 procent respondentů. U oblečení se už tento podíl snižuje na 56 procent ve prospěch českých značek, u automobilů je to zhruba půl na půl. "Německé oblečení by kupovaly častěji ženy než muži. Respondenti, kteří by zvolili německé výrobky, uvádějí více kladných asociací s Německem," popisuje Petr Böhm.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111