Pozitivně vnímá Německo více než polovina lidí v Česku, negativně asi třetina. "Jako kladné jsou nejčastěji uváděné ekonomická síla, vyspělost a německý pořádek," poznamenává k exkluzivnímu průzkumu pro týdeník Ekonom Petr Böhm z výzkumné agentury STEM/MARK. Lépe podle něho vnímají našeho souseda muži než ženy. Zatímco muži obdivují pořádek a preciznost, ženám se nelíbí němčina.

Celkový postoj k Německu se odráží i na tom, jaké zboží by si Češi raději vybrali. U potravin by volili spíše ty tuzemské, kterým by dalo přednost 60 procent respondentů. U oblečení se už tento podíl snižuje na 56 procent ve prospěch českých značek, u automobilů je to zhruba půl na půl. "Německé oblečení by kupovaly častěji ženy než muži. Respondenti, kteří by zvolili německé výrobky, uvádějí více kladných asociací s Německem," popisuje Petr Böhm.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-59797770-znacka-nemecko-tahne-narazi-ale-na-predsudky