Současný vývoj vnějšího prostředí, které obklopuje každý podnik, je charakteristický nečekanými proměnami, které mohou vyvolat velmi nepříznivé situace označované stále častěji pojmem krize. Dochází k narušení rovnováhy mezi vnějším prostředím podniku a vnitřními silami podnikového systému, nebo k dysfunkci mezi vnitřními podnikovými systémy.
Nepříznivý vývoj podnikového výkonnostního potenciálu může ohrozit v krajním případě i samotnou existenci firmy. Tím se krize stává zlomovým (rozhodujícím) bodem ve vývoji organizace.
Objektivně podniková krize vzniká dosažením kritického stavu nerovnováhy v nestabilním prostoru. Naopak subjektivně pak vzniká v okamžiku, kdy je vzniklá nerovnováha pochopená jako krizová managementem podniku nebo jeho vlastníky. Tato známá fakta nadále trvají, ale ukazuje se, že vedle negativních dopadů krize na podniky je zde řada pozitivních přínosů, které mohou při včasném a rychlém pochopení napomoci podnikům výrazným způsobem zlepšit jejich postavení na trhu. Proto nově chápané krizové řízení je typické tím, že vedle pasivních opatření je nutno počítat s tím, že je zapotřebí intenzivně hledat aktivity a způsoby, jak krizovou situaci nejen přežít, ale jak její dopady využít. Tato podniková aktivita představuje novou významnou složku strategie podniku, která umožňuje nový a často až překvapivý rozvoj podniku.
Zadejte prosím platný e-mail.Tento e-mail je již použit. Zadejte jiný nebo se přihlaste
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.
Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.
Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:
Platba kartou
Rychlá online platba
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
[name_short][notes.note_1][notes.note_2]
Vybrané předplatné[name][notes.note_1].
[email]Přihlášený uživatel
[number]Platnost do: [valid.month]/[valid.year]
Upozornění 2 dny před automatickou obnovou předplatného
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s.
Odmítnout zasílání
Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získavat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem a službami, například:
Odkaz na stažení mobilní aplikace
Aktivační kód pro přístup k audioverzi obsahu
Informace o podstatných změnách a produktových novinkách
Přihlášením k newsletteru beru na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů naleznete ZDE.