Nepříznivý vývoj podnikového výkonnostního potenciálu může ohrozit v krajním případě i samotnou existenci firmy. Tím se krize stává zlomovým (rozhodujícím) bodem ve vývoji organizace.
Objektivně podniková krize vzniká dosažením kritického stavu nerovnováhy v nestabilním prostoru. Naopak subjektivně pak vzniká v okamžiku, kdy je vzniklá nerovnováha pochopená jako krizová managementem podniku nebo jeho vlastníky. Tato známá fakta nadále trvají, ale ukazuje se, že vedle negativních dopadů krize na podniky je zde řada pozitivních přínosů, které mohou při včasném a rychlém pochopení napomoci podnikům výrazným způsobem zlepšit jejich postavení na trhu. Proto nově chápané krizové řízení je typické tím, že vedle pasivních opatření je nutno počítat s tím, že je zapotřebí intenzivně hledat aktivity a způsoby, jak krizovou situaci nejen přežít, ale jak její dopady využít. Tato podniková aktivita představuje novou významnou složku strategie podniku, která umožňuje nový a často až překvapivý rozvoj podniku.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



