Patrice Le Guyader (49)

Vzdělání:
- Vystudoval obchodní právo na pařížské univerzitě.

Kariéra:
- Pro skupinu PSA Peugeot Citroën pracuje 22 let. Byl zástupcem personálního ředitele v britském závodě Peugeot Motor Company.
- Pracoval také ve společných závodech skupiny PSA, které má firma s automobilkami Fiat a Renault.
- Před příchodem do Česka byl ředitelem divize lidských zdrojů skupiny PSA Peugeot Citroën.
- Viceprezidentem TPCA se stal v roce 2011.

Soukromí:
- Je ženatý a má dvě děti. K jeho zálibám patří golf a cestování.

Společnost Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) je pro jedny symbolem úspěchu investičních pobídek, pro druhé naopak důkazem jejich rizik. S automobilkou byla spojena velká očekávání, město Kolín se kvůli přípravě průmyslové zóny a vybudování nových bytů zadlužilo. Továrna zažila dobu, kdy nebyla schopna uspokojit poptávku a zaměstnávala i dělníky z Vietnamu, v posledních letech však na ni dolehla evropská krize a počet zaměstnanců výrazně snížila.

Nyní závod jede jen čtyři dny v týdnu a objevují se spekulace, že vzhledem k doběhu investičních pobídek hrozí jeho uzavření. To však viceprezident společnosti TPCA Patrice Le Guyader zásadně popírá. Podle něho přinesl projekt prospěch oběma mateřským společnostem, TPCA je nadále zisková a její budoucnost spočívá v novém modelu. Ten se sice měl podle dodavatelů původně objevit už loni, ale mateřské firmy si to nakonec rozmyslely - údajně proto, aby novinka z TPCA přesně zareagovala na nová auta Volkswagen up!, Škoda Citigo a Seat Mii, která se vyrábějí v Bratislavě.

Budete v Kolíně vyrábět auta i za rok a ve vzdálenější budoucnosti?

TPCA je dlouhodobým projektem obou akcionářů, jehož cílem je vyrábět malé a k životnímu prostředí šetrné vozy. Prodloužení vzájemné spolupráce potvrdily obě mateřské společnosti, tedy Toyota a PSA Peugeot Citroën, na jaře loňského roku. Věřím tedy, že zde budeme nadále vyrábět automobily.

A jste si jist, že to budou auta značek Toyota, Peugeot a Citroën?

Ano, půjde o vozy těchto tří značek. Na trhu nejmenších aut je velice silná konkurence, a cílem projektu bylo spojit síly, aby všechny tři značky byly konkurenceschopné. A to jak z hlediska technické vyspělosti aut a jejich designu, tak výrobních technologií a nákladů. To se podařilo, na tom se nic nemění.

Francouzská vláda nedávno výrazně pomohla výrobcům aut, ale chtěla, aby se auta francouzských značek vyráběla ve Francii. Má to nějaké dopady na TPCA?

V době krize se každá vláda snaží o zachování domácích pracovních míst. Nicméně tento apel francouzských politiků se TPCA nedotýká. Kolínský závod je totiž jediným, kde se modely Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1 vyrábějí. Klíčová je ovšem otázka konkurenceschopnosti. Kdo není konkurenceschopný, nemá budoucnost.

A jste s úrovní českých pracovníků spokojen?

Jsme spokojeni. Znali jsme slavnou českou průmyslovou tradici, jméno Baťa, automobily Škoda, výbušninu semtex a mnohé další výrobky, a tušili jsme, že lidé, kteří to všechno dokázali vyvinout a vyrábět, musejí být schopní. Toto naše očekávání se naplnilo.


 

Týdeník Ekonom č. 4/2013Kdy automobilka TPCA začně vyrábět nový model?
Čeká zaměstnance další vlna propuštění?
Požádá ředitel společnosti o český pas kvůli francouzským daním?

VÍCE SE DOČTETE VE VELKÉM ROZHOVORU, KTERÝ VYŠEL V AKTUÁLNÍM VYDÁNÍ TÝDENÍKU EKONOM

banner 2

Související