Stejně jako se od sebe liší středoevropský aristokrat Karel Schwarzenberg a sebejistý plebejec Miloš Zeman hrající na národní strunu, tak se od sebe liší rovněž týmy, které jim razily cestu k prezidentskému úřadu. Kolem Schwarzenberga stojí lidé ze světa umění a PR agentur a nadšenci s tituly ze západních univerzit. Vede je filmový producent Marek Vocel a v týmu je i Michal Gregorini, který se podílel na klipu "Přemluv bábu". Spojuje je přesvědčení, že za jejich klientem stojí principy, prestiž a noblesa. Pragmatický Zeman staví na členech Strany práv občanů v čele s předsedou Vratislavem Mynářem. Také na několika profesionálech, například slovenském televizním expertovi Romanu Liptákovi či Janě Bartošové, někdejší Topolánkově mluvčí. V pozadí je cítit i lobbista Miroslav Šlouf. Společného je týmům málo, snad jen vliv obou kandidátů, kteří sami určují směr, jak "pochytat" co nejvíce voličů. "Nemůžeme Miloše Zemana nutit do věcí, které by mu nebyly vlastní," soudí jeden z expremiérových přátel Jaromír Schling. "Marka Vocela jsem si vybral, protože se nějaký čas známe," řekl zase Ekonomu Schwarzenberg. Dalším jemu blízkým člověkem je šéf kreativců David Gaydečka, který se dříve angažoval ve prospěch radarové základny v Brdech.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 30 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později