Systémy CRM se stále více stávají součástí portfolia firemních nástrojů pro efektivní řízení. Přesto je hlavním problémem jejich větší využívání a zakomponování do firemních procesů, zvláště v menších a středně velkých firmách do 150 zaměstnanců. Pro řadu jejich manažerů je CRM systém pouhý nástroj pro evidenci schůzek se zákazníky.
Hlavní úloha CRM systému však spočívá ve schopnosti identifikovat nejhodnotnější zákazníky a zaměřit se na efektivnější obsluhu těch z nich, kteří přinášejí do firmy profit, zároveň však s cílem dosáhnout co nejvyšší retence (tj. co nejnižšího úbytku zákazníků). Druhotná úloha CRM systému je, že pomůže určit, komu se daří prodávat, co se daří prodávat a kde se daří prodávat, a naopak, které aktivity se nám nevyplácejí. Také chceme vědět, které reklamní kampaně generují leady vedoucí k reálným obchodním příležitostem, což nám umožňuje prodloužit ty úspěšné a ty neúspěšně včas zastavit.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



