Prostřednictvím zvláštní nabídky pro klientelu se speciálními stravovacími zvyky, jako jsou spolu s vegetariány i muslimové, se snaží zabodovat vedle McDonald's také Nestlé, Starbucks či Haribo.
Jednou z cílových skupin, kterou chce McDonald's v Indii oslovit, jsou například poutníci. První filiálka řetězce se bude nacházet v blízkosti Zlatého chrámu v Amritsaru, ve státě Pandžáb na severu Indie. Chrám je mekkou sikhů, což jsou mnohdy přísně praktikující vegetariáni. Další restaurace by měly následovat ve státě Džammú a Kašmír, kde se nachází jeden z nejdůležitějších hinduistických chrámů Vaishno Devi. Přestože jde o porušení staré "hamburgerové tradice", strategii amerického koncernu se nelze divit. Vegetariáni v Indii tvoří velkou část populace, pro hinduisty je navíc kráva svaté zvíře. S více než jednou miliardou obyvatel ale představuje velmi atraktivní trh, který nelze ignorovat. Podle deníku Financial Times Deutschland experti odhadují, že se obrat fastfoodu v Indii bude ročně zvyšovat o 20 procent. Zatímco v roce 2009 to bylo 450 milionů dolarů, v roce 2014 by to mělo být již 1,2 miliardy dolarů. McDonald's zde zatím provozuje necelé tři stovky poboček, což je jen drobná část z jeho celosvětové "armády" 33 tisíc restaurací.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Barbara Bublíková
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



