Paul Polman šéfuje nadnárodní korporaci, ale někdy působí spíše jako mluvčí hnutí Okupujte Wall Street. V roli manažera má sice na starost gigant Unilever (anglo-nizozemského výrobce spotřebního zboží, který stojí za mnoha známými značkami, od šamponu Timotei až po zmrzlinu Ben & Jerry), ale v hloubi duše ho trápí zásadní potíže světa, jako jsou nezaměstnanost, globální oteplování či nenasytnost silných populačních ročníků. Část viny za tyto neduhy pak přičítá nejvlivnější teorii managementu posledních tří desetiletí - představě, že firmy by měly především usilovat o maximalizaci hodnoty pro akcionáře.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



