Konkurence na rozvíjejících se trzích je rok od roku tvrdší. Lokální firmy dnes stále více investují do výzkumu a vývoje a uvádějí na trh konkurenceschopné výrobky. Největším motorem inovací jsou Čína a Indie, jejichž podíl na celosvětových investicích do výzkumu a vývoje je jedna pětina. Jednoduché, nákladově efektivní výrobky jsou obzvláště úspěšné ve středním a nižším spotřebním segmentu. Často bývají tyto výrobky později exportovány na západní trhy. Tento proces je znám pod pojmem "obrácená inovace".
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
red
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



