Přestože Češi čím dál raději nakupují po internetu, pro potraviny a drogistické zboží to neplatí.
Z průzkumu agentury TNS Aisa mezi pěti stovkami respondentů vyplynulo, že třetina dotázaných nekupuje elektronicky tento sortiment nikdy a celých 45 procent méně často než jednou měsíčně.
Častěji chodí pro potraviny, deodoranty či prací prášky na internet jen čtvrtina Čechů a jen jedno procento lze označit za pravidelné "síťové" zákazníky.
Vázne doprava i důvěra
Důvodem přetrvávající obliby kamenných obchodů pro zmíněný typ zboží je především možnost osobního výběru, který preferuje 47 procent respondentů. V 18 procentech případů pak hraje roli cena poštovného a balného. Čechům ovšem vadí i pomalé doručení a nemají důvěru v kvalitu virtuálně vybraného zboží.
Naopak skalní internetoví zákazníci nejčastěji pořizují ovoce a zeleninu, pečivo a drogérii, nejméně pak trvanlivé zboží jako konzervy nebo těstoviny.