Přestože Češi čím dál raději nakupují po internetu, pro potraviny a drogistické zboží to neplatí.

Z průzkumu agentury TNS Aisa mezi pěti stovkami respondentů vyplynulo, že třetina dotázaných nekupuje elektronicky tento sortiment nikdy a celých 45 procent méně často než jednou měsíčně.

Častěji chodí pro potraviny, deodoranty či prací prášky na internet jen čtvrtina Čechů a jen jedno procento lze označit za pravidelné "síťové" zákazníky.

Vázne doprava i důvěra

Důvodem přetrvávající obliby kamenných obchodů pro zmíněný typ zboží je především možnost osobního výběru, který preferuje 47 procent respondentů. V 18 procentech případů pak hraje roli cena poštovného a balného. Čechům ovšem vadí i pomalé doručení a nemají důvěru v kvalitu virtuálně vybraného zboží.

Naopak skalní internetoví zákazníci nejčastěji pořizují ovoce a zeleninu, pečivo a drogérii, nejméně pak trvanlivé zboží jako konzervy nebo těstoviny.

Související

Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!

Tento článek je odemčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.

Odkaz pro sdílení:
https://ekonom.cz/c1-58560930-potraviny-na-internetu-v-cesku-prilis-netahnou