Šmoulí mánie z obchodního řetězce Albert stále ještě žije, a to už je více než rok, co spatřila světlo světa. Podle firmy Ahold, pod niž patří obchody Albert, sbíralo šmouly každé třetí dítě v Česku ve věku od tří do 10 let.
Česká pobočka Aholdu se při přípravě úspěšné "šmoulí" kampaně inspirovala u své nizozemské mateřské firmy Albert Heijn, která v roce 2008 rozdávala za nákup figurky šmoulů. To tuzemskému Albertu stačilo rozdávat jen šmoulí kartičky, jednu za dvousetkorunový nákup, a vyvolat mezi dětmi sběratelské šílenství. Kvůli němu prodal Ahold za více než deset milionů korun i téměř 300 tisíc speciálních alb. Takže lze vypočítat, že mohli rodičové či prarodičové s nadsázkou kvůli svým dětem v Albertu na nákupech utratit více než miliardu korun. "Akce svým rozměrem překonala spoustu evropských zemí co do provedení, ale i do úspěchu. Prodejny Albert zkrátka překvapily celý trh a změnily retail jako takový v Česku," tvrdí Zlata Ulrichová, šéfka marketingu prodejen Albert.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



