Auto pohání desetiválec produkující výkon 549 koní. Audi R8 V10 Plus je tak nejsilnějším vozem, který lze v současnosti od značky z Ingolstadtu koupit. Oproti běžným verzím R8 dostalo navíc i tužší podvozek, masivní karbon-keramické brzdy a sadu doplňků z uhlíkových vláken včetně odlehčených sedaček. Díky tomu a konstrukci z hliníku se podařilo srazit hmotnost na 1595 kg. Audi tak směle vykročilo do boje s Porsche 911 nebo Astonem Martin V8 Vantage. Na rozdíl od nich se ale může chlubit koncepcí opravdového supersportu, tedy motorem uloženým uprostřed za zády cestujících. To dává vozu skvělé rozložení hmotnosti. K tomu systém quattro, u kterého je sice převod síly na všechna čtyři kola řešen pouze viskózní spojkou, ale ve skutečném provozu funguje skvěle. Ekonom si vůz nejprve vyzkoušel na závodním okruhu, kde se dočkal prudké odezvy od plynu, ostré gradace síly směrem do vysokých otáček a obrovské chuti vozu precizně kroužit zatáčky. Chování Audi je dobře čitelné. V zatáčce limit oznamuje lehkou nedotáčivost, kterou řidič promění ubráním plynu v neutrální průjezd nebo přidáním v řízený smyk. To vše dokresluje desetiválec podmanivým zvukem. Na okruhu je tak R8 radost řídit.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Jan Markovič
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



