Volební účty prezidentských kandidátů

- Česká spořitelna (transparentní účet): Miloš Zeman, Karel Schwarzenberg, Přemysl Sobotka
- Raiffeisenbank (transparentní účet): Jan Fischer
- Fio banka (transparentní účet): Jiří Dientsbier, Karel Randák
- UniCredit Bank (běžný účet): Vladimír Dlouhý
- Equa bank (běžný účet): Zuzana Roithová

Vítězem prezidentských voleb je Česká spořitelna. Alespoň pokud jde o počet kandidátů, kteří si v této bance zřídili svůj volební účet. Po Miloši Zemanovi (Strana práv občanů - Zemanovci) a Karlu Schwarzenbergovi (TOP 09) si konto právě u tohoto peněžního ústavu nyní založil i kandidát ODS Přemysl Sobotka. Stejně jako u Zemana a Schwarzenberga jde o takzvaný transparentní účet umožňující veřejnosti nahlížet na něj přes internet.

Paradoxem je, že spořitelna svůj obchodní úspěch patrně nijak nezúročí a co se tohoto bankovního produktu týče, zůstane možná jen u zmíněné trojice prominentů. "Transparentní účty standardně neposkytujeme, nyní jsme však v rámci přímé volby prezidenta učinili výjimku formou dodatku k běžnému účtu," sdělila týdeníku Ekonom mluvčí spořitelny Klára Pačesová, přičemž ale následně neopomněla zdůraznit, že mezi klienty "nijak nerozlišují a služby jim poskytují bez ohledu na jejich právní formu, bonitu, rasovou příslušnost nebo politické přesvědčení". O tom, že ale nejde o zcela běžnou službu, svědčí to, že spořitelna neposkytuje informace o úročení a bankovních poplatcích s prezidentskými účty spjatými (prý je to součást obchodního ujednání s klienty).

Možnost zřízení transparentního účtu v tuto chvíli umožňují čtyři české banky. Vedle spořitelny, která je v tomto segmentu nováčkem, ještě Raiffeisenbank, Fio banka a GE Money Bank. Všechny tři mají transparentní účty ve své standardní nabídce. Využívají je zejména nadace, různá občanská sdružení, společenství vlastníků bytových jednotek, odborové organizace, obecní a farní úřady. "V naší nabídce jsou tyto účty již více než deset let. Vedeme jich několik tisíc," říká mluvčí Raiffeisenbank Tomáš Kofroň. Banka má nyní ve svém portfoliu i prezidentského kandidáta Jana Fischera (respektive jeho kancelář).

VÍCE SE DOČTETE V NOVÉM VYDÁNÍ TÝDENÍKU EKONOM, KTERÝ VYŠEL VE ČTVRTEK 4. ŘÍJNA.

banner 2

Související