Zatímco před deseti lety se na český trh dostávaly téměř výhradně napodobeniny globálních značek, jako jsou Adidas, Nike či Johnnie Walker, nyní se stále častěji objevují padělky českého zboží. Zdaleka přitom nejde jen o alkohol a běžné spotřební zboží: české firmy stále více doplácejí i na padělání kuličkových ložisek, topných fólií, silničních svodidel, popisovačů, jističů či zapalovacích svíček. Jde vlastně o úspěch, byť značně pochybný. Některé české firmy pronikly ve svém oboru mezi špičku, takže se falzifikátorům vyplácí parazitovat na jejich značce. "Narůst objemu padělaného značkového zboží, které bylo v Česku objeveno, se mezi lety 2010 a 2011 zvýšil o šedesát procent," říká mluvčí Svazu průmyslu a dopravy Milan Mostýn.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený. Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte předplatné.
Aktuální číslo časopisu Ekonom
Petr Korbel
Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.



